mandag den 8. marts 2010

The Cat Piano


Til alle os, som elsker Nick Cave!

"The Cat Piano" er en animeret kortfilm fra 2009. Kort fortalt handler den om en by med katte, hvis musikere på mystisk vis forsvinder. Jeg vil ikke afsløre for meget, for den skal bare ses. Det er en drabelig historie, fortalt af Nick Cave's genkendelige og dragende stemme. Kortfilmen har vundet flere priser og var endda lige ved at blive nomineret til en Oscar, men blev desværre sorteret fra.

"The Cat Piano" er så godt fortalt af Nick Cave og selvom den kun varer lidt over 8 minutter når man virkelig at blive fanget af historien og charmen af dens blå univers.

Instruktør og forfatter Eddie White har trods sin unge alder (28 år) andre animerede kortfilm bag sig. Tjek f.eks. trailere ud på youtube af "Fritz Gets Rich" eller "Sweet & Sour"!


Se den i sin fulde længde hér: http://www.youtube.com/watch?v=Uj4RBmU-PIo

3 kommentarer:

  1. Sikke en fin lille en! Godt spottet:)

    SvarSlet
  2. Tak! Og tak fordi du følger med :) Prøv at tjekke "Fritz Gets Rich" ud også! Den er virkelig fed!

    SvarSlet
  3. Hmm, jeg var helt sikker på at jeg havde smidt en besked her for nogle dage siden. Jeg må have glemt at trykke "send" :P

    Nå, men hej Cecilie, jeg fandt dig lige herinde. Fik oprettet en blog som du foreslog mig. :)
    Rigtig fed kortfilm, den er jeg godt nok glad for at have lært at kende!

    Håber at du har det godt og trykkede den af til koncerten i fredags!
    Hilsen Sofie

    SvarSlet